RUM:s teckning
i

RUM anpassar självklart sin verksamhet efter myndigheternas rekommendationer rörande coronaviruset.

I nuläget innebär det att RUM:s distrikt och nationellt fortsätter med de verksamheter som restriktionerna tillåter, men att vissa anpassningar kan komma att ske. Självklart informeras ni löpande om ni på något sätt skulle beröras av detta.

Vår festival MusikRUM har vi nu dessvärre blivit tvungna att ställa in, som en följd av restriktionerna kring Covid-19. Vår förhoppning är att vi kan göra festivalen nästa i år igen! Även Tónlek är dessvärre inställd i år, men kommer genomföras nästa år.
Framtidens Musikpris har flyttats fram till september. Finalistnomineringarna tillkännages i mitten på augusti.

För övriga generella frågor hänvisar vi till info@rum.se och för medlemsrelaterade frågor till medlem@rum.se.

  • Senaste inläggen

  • Arkiv

  • Kategorier

  • Meta

  • Nya bidragsformulär!

    1 oktober, 2019 Dalarna, RUM Rebecka Helgesson , ,

     

    Nu har hösten dragit igång och med det en nystart för många – även för oss här i RUM Dalarna! För vår del är det ett nytt bidragsformulär som gäller. Eller nytt och nytt, snarare en uppdaterad version av den gamla varianten men med massor av bra förbättringar.

    Som tidigare så har vi två olika formulär som en ska fylla i när en söker bidrag från oss. Det första heter Bidragsformulär och det hittar ni här. Det fyller ni i när ni vill söka pengar från oss och där specificerar ni vad pengarna ska användas till. När det väl är inskickat till styrelsen så får ni ett svar från oss när den pågående ansökningsperioden är över (31 mars eller 30 september). Det som är viktigt att tänka på här är att vi inte tar beslut gällande bidragsansökningar under själva ansökningsperioden, så se till att vara ute i god tid med er ansökan om ni vill få bidrag från oss!

    Efter att evenemanget sedan är genomfört så är det dags för det andra formuläret som vi har här – Utbetalningsformuläret. Nu är det dags för er att skriva in era bankuppgifter för att sedan få er utbetalning. Vi vill också ha en beskrivning av hur eventet gick och vad ni gjorde för någonting, samt någon härlig bild! Något som är bra att ha i åtanke gällande det här formuläret är att ni måste skicka in det till distriktsstyrelsen senast två månader efter genomfört evenemang, annars kommer formuläret inte gälla och ni får inget bidrag.

    Om ni har några frågor så är det bara att höra av er till oss via dalarna@rum.se eller vårt kontaktformulär som ni finner här.

    Vi ser fram emot era bidragsansökningar!

    X